Lesvormen - Strike That Pose Yoga
15337
page,page-id-15337,page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,ajax_fade,page_not_loaded,, vertical_menu_transparency vertical_menu_transparency_on,qode-title-hidden,columns-4,qode-theme-ver-8.0,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12.1,vc_responsive
yoga-gorredijk-slide-breathe

YOGALESSEN

Yoga bestaat in vele soorten en maten. Rustige vormen en meer dynamische vormen. Bij Strike That Pose kun je kiezen uit een les Hatha Yoga, de klassieke vorm van yoga, Easy Flow Yoga, een zachte vorm met elementen uit Yin yoga, Vinyasa Yoga, een pittige, verwarmende vorm van yoga of Stoelyoga, voor als je iets minder mobiel bent en de drempel iets wil verlagen. Als je twijfelt over welke lesvorm het beste bij je past kun je gerust contact opnemen, zodat ik je kan adviseren. Een proefles is altijd gratis en als je daarna nog niet zeker weet wat je wil, kan je met een proefabonnement 3 lessen volgen.
Bestel een rittenkaart

HATHA YOGA

Hatha Yoga is de klassieke vorm van yoga. In de les besteden we aandacht aan de de verschillende asana’s (houdingen), ademhaling, meditatie en ontspanning. Qua intensiteit ligt de les tussen de Easy Flow en de Vinyasa yoga in. Techniek, alignment en balans komen aan de orde en we blijven iets langer in de houdingen, waarin ik je eventueel corrigeer.
Reserveer een les Hatha Yoga

EASY FLOW YOGA

Easy Flow Yoga is een rustige les met aandacht voor ademhaling, flexibiliteit en ontspanning. Vloeiende bewegingen gaan op het zachte, diepe ritme van de ademhaling in elkaar over. Het tempo en de intensiteit van de houdingen liggen lager dan bij Vinyasa en Hatha Yoga en we leggen nadruk op diepe ontspannende, aardende houdingen. Easy flow yoga is een lekkere les waarin even niets hoeft. We werken met thema’s als loslaten, ontspanning, en zacht zijn voor jezelf.
We beginnen de yogales met een zittende meditatie, waarin de aandacht wordt verplaatst vanuit het hoofd naar het lichaam. Er wordt ruimte gecreëerd om de adem te laten stromen en spanning los te laten. Na de meditatie beginnen we met het in een flow rustig stretchen van je lichaam in zittende positie. Langzaam begint dat wat vast zat te stromen en wordt er steeds meer ruimte gecreëerd in het lichaam. We doen een aantal staande houdingen met balansoefeningen, waarbij het vooral gaat te ervaren hoe het lichaam aanvoelt in balanshoudingen en hoe het reageert. Alles aanschouwen we met een neutrale blik. Na de staande houdingen doen we nog een serie zittend of liggend en dan maken we ons klaar voor de eindontspanning, ook wel savasana. In de eindontspanning, een liggende houding waarin je ultieme ontspanning ervaart.
Reserveer een les Easy Flow

VINYASA YOGA

Vinyasa Yoga is een dynamische vorm van yoga waarin verschillende houdingen elkaar afwisselen op het ritme van de ademhaling. De focus op je adem, de vloeiende bewegingen en de intense houdingen verplaatsen de aandacht vanuit je hoofd naar je lichaam. Elementen uit de zonnegroet worden gebruikt als verbinding tussen de houdingen. De nadruk ligt op de fysieke inspanning en op het vergroten van je kracht en je concentratie. Als je last hebt van onrust of piekeren kan Vinyasa Yoga je helpen meer in je lichaam te komen en rust in je hoofd te ervaren.
Ook in de Vinyasa les beginnen we de les met een rustige meditatie waarin de aandacht wordt verlegd vanuit het hoofd naar het lichaam. We leggen de focus op de ademhaling en dit houden we de hele les vast. Na de meditatie doen we een aantal zittende houdingen om de ruggenwervel los te maken, waarna we het lichaam verwarmen met een reeks zonnegroeten. Met het doen van de zonnegroet verwarm je je lichaam, je lichaam en geest worden wakker en je voelt je energiek en licht. Op het ritme van de ademhaling voer je de verschillende asanas uit, waardoor er een flow ontstaat. Je bent volledig geconcentreerd op lichaam en ademhaling, er is geen ruimte meer voor gedachten. Na de zonnegroet doen we staande houdingen waar we al dan niet langer in blijven. De houdingen bevorderen de doorstroming in je lichaam, flexibiliteit en kracht. De verschillende houdingen worden met elkaar verbonden met ‘vinyasa’s’, ofwel hele of halve zonnegroeten. Na de staande houdingen doen we nog zittende of liggende houdingen en we eindigen de les met een heerlijke eindontspanning, waarin je ultieme ontspanning ervaart.  
Reserveer een les Vinyasa Yoga

STOEL YOGA

Op maandagochtend biedt Strike That Pose Stoelyoga aan. Deze les is speciaal voor mensen die iets minder belastbaar zijn en om welke reden dan ook beperkt zijn in bewegingsvrijheid, en is heel geschikt voor ouderen. Qua structuur, inhoud, houdingen, effect en thema is de les hetzelfde als een gewone Easy Flow les, maar op de maandagochtend is er de mogelijkheid de houdingen zittend op een stoel uit te voeren. Ook kan de stoel gebruikt worden als ondersteuning tijdens balanshoudingen en andere staande houdingen. U kunt zich aanmelden via het contactformulier om vrijblijvend een gratis proefles mee te doen. In een zachte, meditatieve les werken we op een eenvoudige manier aan flexibiliteit, kracht en een rustige ademhaling. De drempel is laag, niets moet en alles mag.
Reserveer een les Stoel Yoga