De lessen - Strike That Pose Yoga
15337
page,page-id-15337,page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,ajax_fade,page_not_loaded,, vertical_menu_transparency vertical_menu_transparency_on,qode-title-hidden,columns-4,qode-theme-ver-8.0,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12.1,vc_responsive
yoga-gorredijk-slide-breathe

YOGALESSEN

Bij Strike That Pose kun je kiezen uit verschillende soorten yoga. Wil je een zachte les, een langzame les, een krachtige les of echt iets heel actiefs, het is allemaal mogelijk en de lessen zijn heel goed met elkaar te combineren. Door het veelzijdige rooster kun je de verschillende lessen ook afwisselen en in het moment kijken in welke vorm van yoga je behoefte hebt. Als je twijfelt over welke lesvorm het beste bij je past kun je gerust contact opnemen, zodat we je kunnen adviseren. Een proefles is altijd gratis en na je proefles kun je met een proefabonnement 3 lessen volgen om het echt te ervaren.
Nieuwsgierig? Kom 3 x proberen met een proefabonnement!

HATHA YOGA

Hatha Yoga is de klassieke vorm van yoga. In de les besteden we aandacht aan de de verschillende asana’s (houdingen), ademhaling, meditatie en ontspanning. Met zowel zonnegroeten, statische houdingen en een soepele flow zijn inspanning en ontspanning in deze les in balans. Met de focus echt naar binnen gericht doen we een reeks zonnegroeten en statische houdingen ter bevordering van flexibiliteit en de doorstroming van het lichaam. Je concentratievermogen groeit en je lichaam voelt krachtig en soepel. Door de aandacht steeds opnieuw te brengen naar de adem en hoe je lichaam voelt, krijg je meer lichaamsbewustzijn en leer je waar je grenzen liggen en ernaar luisteren. Na de les voel je je ontspannen, uitgerust en voel je je lichaam stromen. Qua intensiteit ligt de les tussen de Easy Flow en de Vinyasa yoga in. Techniek, alignment en balans komen aan de orde en we blijven iets langer in de houdingen, waarin ik je eventueel corrigeer.
Reserveer een les Hatha Yoga

EASY FLOW YOGA

Easy Flow Yoga is een rustige les met aandacht voor ademhaling, flexibiliteit en ontspanning. Vloeiende bewegingen gaan op het zachte, diepe ritme van de ademhaling in elkaar over. Het tempo en de intensiteit van de houdingen liggen lager dan bij Vinyasa en Hatha Yoga en we leggen nadruk op diepe ontspannende, aardende houdingen. Easy flow yoga is een lekkere les waarin even niets hoeft. We werken met thema’s als loslaten, ontspanning, en zacht zijn voor jezelf.
We beginnen de yogales met een zittende meditatie, waarin de aandacht wordt verplaatst vanuit het hoofd naar het lichaam. Er wordt ruimte gecreëerd om de adem te laten stromen en spanning los te laten. Na de meditatie beginnen we met het in een flow rustig stretchen van je lichaam in zittende positie. Langzaam begint dat wat vast zat te stromen en wordt er steeds meer ruimte gecreëerd in het lichaam. We doen een aantal staande houdingen met balansoefeningen, waarbij het vooral gaat te ervaren hoe het lichaam aanvoelt in balanshoudingen en hoe het reageert. Alles aanschouwen we met een neutrale blik. Na de staande houdingen doen we nog een serie zittend of liggend en dan maken we ons klaar voor de eindontspanning, ook wel savasana. In de eindontspanning, een liggende houding waarin je ultieme ontspanning ervaart.
Reserveer een les Easy Flow

VINYASA YOGA

Vinyasa Yoga is een dynamische vorm van yoga waarin verschillende houdingen elkaar afwisselen op het ritme van de ademhaling. De focus op je adem, de vloeiende bewegingen en de intense houdingen verplaatsen de aandacht vanuit je hoofd naar je lichaam. Elementen uit de zonnegroet worden gebruikt als verbinding tussen de houdingen. De nadruk ligt op de fysieke inspanning en op het vergroten van je kracht en je concentratie. Als je last hebt van onrust of piekeren kan Vinyasa Yoga je helpen meer in je lichaam te komen en rust in je hoofd te ervaren.
Ook in de Vinyasa les beginnen we de les met een rustige meditatie waarin de aandacht wordt verlegd vanuit het hoofd naar het lichaam. We leggen de focus op de ademhaling en dit houden we de hele les vast. Na de meditatie doen we een aantal zittende houdingen om de ruggenwervel los te maken, waarna we het lichaam verwarmen met een reeks zonnegroeten. Met het doen van de zonnegroet verwarm je je lichaam, je lichaam en geest worden wakker en je voelt je energiek en licht. Op het ritme van de ademhaling voer je de verschillende asanas uit, waardoor er een flow ontstaat. Je bent volledig geconcentreerd op lichaam en ademhaling, er is geen ruimte meer voor gedachten. Na de zonnegroet doen we staande houdingen waar we al dan niet langer in blijven. De houdingen bevorderen de doorstroming in je lichaam, flexibiliteit en kracht. De verschillende houdingen worden met elkaar verbonden met ‘vinyasa’s’, ofwel hele of halve zonnegroeten. Na de staande houdingen doen we nog zittende of liggende houdingen en we eindigen de les met een heerlijke eindontspanning, waarin je ultieme ontspanning ervaart.  
Reserveer een les Vinyasa Yoga

YIN YOGA

Yin Yoga is een vorm van yoga waarbij je rond de 3 minuten in een yoga-houding blijft zitten of liggen. Door de duur van de houding wordt het bindweefsel/fascie uitgerekt, wordt je lichaam flexibeler en zak je in je lichaam. Je komt zo meer in je lichaam te wonen. De uitnodiging bij Yin yoga is om het Yang karakter van prestatie, doelgerichtheid, vasthouden en volhouden los te laten. Juist de zwaartekracht het werk laten doen is wat er van jou gevraagd wordt tijdens een yin-pose.
Elke vorm van spier-aanspanning wordt jij je bewust door de duur van de houding en kan zodoende door een diepe adem vrijgegeven worden. Juist het ‘aan’ staan wat je dagelijks zo vanzelf doet, zonder dit nog op te merken, wordt tijdens Yin Yoga extra bewust gemaakt. Je leert zachter zijn en zachtheid voor jezelf te brengen naar plekken die vast zitten. Je krijgt een diep contact met jezelf en maakt ruimte om thuis te komen bij jezelf.
Reserveer een les Yin Yoga